چگونه وزن خود را کاهش دهیم؟

گیاهانی که به کاهش وزن کمک می کنند:

 

این گیاهان را می توانید به شکل قرص یا کپسول ، دم کرده و یا غذا در رژیم غذایی خود بگنجانید.

با کمک آنها می توانید راحت تر لاغر شوید ؛ حتی برخی از آنها را می توانید به آب حمام خود اضافه کنید .

 

پودر جلبک

در برخی مواقع موجب کاهش وزن ، به دلیل کاهش میزان آب بدن می شود .این ماده یک مدر قوی است .

 

فلفل دلمه ای

گرما ایجاد می کند و میزان متابولیسم و سوزاندن چربی را بالا می برد .

 

هل

جریان خون و هضم را بهبود می بخشد و دارای خواص ترموژنیک است .

 

فلفل قرمز

جریان خون و هضم را بهبود می بخشد و دارای خواص ترموژنیک است .

 

دارچین

ایجاد کننده ی فرآیند ترموژنیک است

 

رازیانه

یک ماده ی مدر که قادر است اشتها را کاهش داده و انرژی بدن را افزایش دهد .

 

چای سبز

به متابولیسم چربی کمک می کند و انرژی را افزایش می دهد .

 

پاپایا(خربزه ی درختی)

به هضم غذا کمک می کند .

 

جعفری

یک ماده ی مدر و کمک کننده به هضم غذاست .

 

ریشه ی سنبل الطیب

طبیبان قدیمی در صد سال پیش از سرکه برای درمان دردها استفاده می کرده اند.

دو قاشق چای خوری سرکه را با یک لیوان آب در هر وعده غذا بنوشید .

سرکه به بدن کمک می کند تا چربی را بسوزاند و آن را ذخیره نسازد.

از هر نوع سرکه ای که مایلید استفاده کنید اما سرکه ی سیب بسیار لذیذ است .

سرکه یک منبع طبیعی نگه دارنده ی ویتامین ها و مواد معدنی است .

 

 

10 غذای اصلی برای کاهش وزن

1. سفیده ی تخم مرغ : سفیده ی تخم مرغ پروتئین خالص را همراه با ترکیبی از اسید آمینه های مهم در اختیارتان قرار خواهد داد.

2.  سیب زمینی شیرین : غنی از ویتامین A , C , B6  است .

3. بروکلی :در 80 گرم از آن تنها بیست وپنج کالری خواهید یافت اما میزان ویتامین  C  موجود در همین مقدار 155 درصد از دوز توصیه شده ی این ویتامین در روز را تامین می کند .

4. عدس : یک منبع غنی از پروتئین گیاهی و مملو از سایر مواد لازم برای بدن .

5. ماکارونی تهیه شده از آرد گندم :حاوی فیبر و مواد مغذی بیشتری نسبت به ماکارونی معمولی است .

6. هویج : سرشار از بتاکاروتن و ویتامین A

7. ماهی تن : حاوی اسید چرب امگا-3 که دارای خاصیت کاهش دهنده ی کلسترول است .

8. جو: حاوی اسید لینولئیک ، یک ماده ی غذایی اصلی است .

9. موز : مملو از پتاسیم و سایر مواد مغذی ارزشمند است .

10. مرغ: از هر گوشت دیگری کم چربی تر است .

 

با قهوه به جنگ چاقی بروید

تحقیقات جدید نشان داده اند که کافئین موجود در یک فنجان قهوه می تواند متابولیسم را تا میزان 4 درصد افزایش دهد .

اگر قهوه را قبل از رفتن به سر کار بنوشید این نتیجه را بیشتر کرده اید .

کافئین به روان شدن چربی کک می کند و آن را برای سوزاندن در بافت های ماهیچه ای مهیا می سازد .

این اثر کافئین ، هم موجب سوخته شدن چربی می شود و هم کار برایتان کمتر خسته کننده به نظر می رسد .

 

( نظرات و سوالات خود را در صفحه ی نخست همین وبلاگ بنویسید . با تشکر )

/ 0 نظر / 5 بازدید